Seth Godin: Er Din Markedsføring Brudt Sammen ?

permission marketingSeth Godin er (måske) den ultimative iværksætter for den nye ‘Information Age’. Sådan blev han ihvertfald karakteriseret for mange år siden. I stedet for widgets eller bildele,  har han specialiseret sig i ideer – og ikke altid, hans egen. Faktisk er han mere fokuseret på at sprede ideer, som han er på ideer selv.

Efter at have arbejdet som software brand manager i midten af 1980’erne, begyndte Godin Yoyodyne, en af ​​de første internet-baserede direkte markedsføring virksomheder, med forestillingen om, at selskaberne skulle overveje, hvordan de nåede kunderne.

Hans indsats fangede Yahoo!, der købte virksomheden i 1998 og holdt Godin på som en vicedirektør for permission marketing. Godin har produceret adskillige anmelderroste og opsigtsvækkende bøger, herunder Permission Marketing og Purple Cow (som var solgt i en mælkekarton).

Reklamer på tv og radio er klassificeret som “afbrydelses markedsføring«, der afbryder kunden, mens de laver noget de selv har valgt. Godin indført begrebet “permission marketing“, hvor virksomheden giver noget “attraktivt, personligt og relevant”.

I 2005 grundlagde Godin Squidoo.com, et websted, hvor brugere kan dele links og information om en idé eller emne der er vigtigt for dem.

Godin mener, at afslutningen af den “TV-industrielle æra” betyder, at markedsførere ikke længere har magt til at fange nogens opmærksom, når de vil, hvor de vil.

Vi lever på en markedsplads, hvor forbrugerne har mere magt, og marketingfolk skal vise mere respekt. Det betyder ingen spam, ingen bedrag og en værdi i at holde løfter. Godin hævder, at den eneste måde at sprede budskabet om en idé er,  denne idés evne til at være bemærkelsesværdigt. Godin kalder  dem, der spreder disse tanker for “Sneezers”, og  spredningen af ideen som en “IdeaVirus.” Han kalder en bemærkelsesværdig vare eller tjenesteydelse, en lilla ko (purple cow). Yahoo! har i øjeblikket en model af en lilla ko i lobbyen på hovedkvarter.[2]

Hvad er din lille ko?

This entry was posted in Sociale medier. Bookmark the permalink.

2 Responses to Seth Godin: Er Din Markedsføring Brudt Sammen ?

  1. Pingback: Tyge Mortensen …..blogger » Blog Archive » Bli’ StammeLeder

  2. Pingback: dit Omdømme Sælger dit | Tyge Mortensen …..blogger

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *