Min Networking Strategi online


Er der en strategi for hvordan man netværker sig til succes online?

JA

Der er en måde at tænke på og en strategi man kan følge. Måske er der flere, men jeg følger selv den som er beskrevet i bloggen fra igår og den du vil læse om her.

Tænkemåden kan du læse om ved at klikke her: NETVÆRKS TÆNKNING.

Men der er også en strategi man kan følge, for at blive en god netværker og få forretningssucces. Strategien hedder: Know Me, Like Me, Follow Me.

Strategien er hentet fra Penny Powers bog af samme navn og er både enkel, banebrydende og operationel.

Know me

  • du synliggør dig og dine færdigheder.

Like me

  • du deler din viden og dit netværk efter filosofien om åbenhed, man deler tilfældigt med alle og man hjælper ved at dele sit netværk med andre.

Follow me

  • dem der kender sig, og kan lide dig fordi du bidrager med noget relevant, vil også følge dig. Har du tilstrækkelig mange ‘followers’ vil de på en alle anden måde begynde at bringe både viden, ideer, opgaver og forretning tilbage til dig.

Det kan lyde lidt abstrakt, men starter egentligt enkelt. Lige som i den virkelige verden siger Penny Power i den næste video. Venskab før forretning:

YouTube Preview Image

Hvis du vil have et par gode netværkstips kan du bl.a. klikke ind på min blog med Martin Thorborg. Martin Thorborg arbejder både off line og  online med netværk. Han opfordre til at være med i flere off line netværk, og han opfordre til at bruge både twitter, blogs mm i sin online tilstedeværelse.

Hvis man går online og vil netværke på Facebook, Twitter eller LinkedIn er den pengemæssige investering meget overkommelig. Men man kommer ikke uden om at investere et eller andet, bare ikke penge. Traditionelt investere man i ex produktionsapparat for at kunne afsætte produkter. I sociale mediers netværk investere man sin viden. Det er investeringen. Og risikoen om man vil. Men uden den risiko for man ikke noget igen. Det kaldes at dele. Sjovt nok så mister man ikke noget af at dele. Det gør man i den traditionelle pengeindustri. Men ikke når man deler viden. Du gir, men mister ikke. Du gir mig een ide og jeg gir dig een ide, og sjovt nok har vi bagefter begge to ideer.

Sociale medier, er hvor online kommunikationen i verden primært foregår idag. Og skal man drive en forretning, er det relevant at være med der hvor folk de snakker om produkterne. Når vi sætter os til tastaturet bruger vi ikke teknologi, vi kommunikere.

Den forregningsmæssige strategi for networking online kan tegnes som på den følgende slide, oversat fra Thomas Power:

Jeg vil pege på 3 online redskaber man kan tage i anvendelse for at bygge et netværk op online og skabe en online tilstedeværelse.

Blogging:

  • på en blog give man hvad man har fuldstændig betingelsesløst. Man lærer at  blogge ved at kaste sig ud i det. Learning by doing. Jeg henviser til den efterfølgende video med de to management guruer Seth Godin og Tom Peters, de forklare  ganske godt om deres blog-nytte, og efterfølgende en video med Penney Powers der fortæller om reglerne for blogging.

Facebook – LinkedIn

  • er hvor holde styr på sine kontakter, indgå i gruppediskussioner, samtale og følge med i hvad netværket laver og har lavet. Yderst relevant medie at bruge. Facebook er for alle vil jeg sige, LinkedIn er for dem der vil afgrænse et forretningsmæssigt netværk fra familier og gamle venner. Men facebook kan sagtens bruges professionelt, hvis man er bevidst om at kommunikere med den hensigt.

Twitter

  • er et fantastisk redskab for dem der søger kreativ inspiration. Man kan her afgrænse og vælge hvem man følger. Bare klik på deres ‘follow’ knap.  Man følger dem der giver dig inspiration, både personligt og professionelt. Jeg vil anbefale at man max har 200. Alternativt bliver man bare en twitter hound dog, der ikke tænker på at bruge twitter professionelt, men  synes det er sjovt at få ‘followers’. Det tror jeg ikke har værdi for dig i første omgang. Se på min video nedenfor med Martin Thorborg om twitter, den er god.

Her en video om blogging med Seth Godin og Tom Peters, de er i sig selv værd at følge.

YouTube Preview Image

Og her en med Penny Power hvor du får nogle simple gode råd med omkring blogging:

YouTube Preview Image

Og til sidst Martin Thorborg der giver den bedste grund til at du også skal på Twitter:

YouTube Preview Image
This entry was posted in Generel. Bookmark the permalink.

One Response to Min Networking Strategi online

  1. Pingback: Tyge Mortensen …..blogger » Blog Archive » 500 dage som iværksætter og 5 innovative tips

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>