Bloggen har 1 års jubilæum – hip hip

Så er der gået et år, siden denne blog startede. Og mit liv ændrede sig drastisk. Ikke nok blev jeg blogger for et år siden. Det var stort. Men jeg blev også selvstændig. Det var dramatisk. De to ting hænger ikke nødvendigvis sammen, men det gjorde de for mig.

For et år siden besluttede jeg at blive synlig for alle via bloggen her. Uden at ane hvordan det virkede, og hvordan det påvirkede mig og min forretning. Siden er det gået stærkt. Både op af bakke og ned af bakke.

Jeg lagde hårdt ud. Besluttede mig fra starten for at lægge nye blogindlæg ind 3 gange i ugen. Og jeg spekulerede dels på hvor når jeg ville gå tør for stof, og på hvor mange timer det mon ville tage. Stoffet så ud til at komme af sig selv, og jeg nærmest nød at lægge min research ud, som jeg fandt den. Prøvede at lægge stilen lidt populistisk underholdende.

Efter sommerferien valgte jeg at skrue op. Lagde nu 5 blogindlæg ud om ugen, med forskellige temaer indenfor kreativitet og innovation. Brugte i perioder megen tid på bloggen, men fik straks flere hits. Og flere der fulgte mig fast.

Jeg har lært meget om sociale medier, viral marketing og alt det der følger med. Pod casting, crowd sourcing, netværkstænkning, open innovation mm. Men mest har jeg nok lært at brande mig selv. Via bloggen og via de sociale medier.

Det lyder måske meget narcisistisk, men sådan skal det ikke forstås. Det er en vigtig del af den proces der ligger i at møde sine kunder, samarbejdspartnere, inspiratorer og kunne vise sine ting frem, kunne udvikle nyt, og være med der hvor mennesker idag mødes.

Jeg er sikker på at jeg kun havde haft den halve omsætning hvis det ikke var for bloggen. Jeg er sikker på at jeg ikke havde udviklet mig og mit forretningsområde halvt så meget havde det ikke været for bloggen. Og jeg er sikker på at jeg var gået på røven havde det ikke været for bloggen.

Bloggen er blevet del af min profil, mit brand.

Har haft små 20.000 unike besøgende det første år. Har pt i gennemsnit ca 130 besøgende om dagen. Det har bevæget sig op fra ca 35 besøgende om dagen, det første halve år til det nuværende niveau der har ligget sådan siden i sommers. Det er en sjov drift man har, når man har en hjemmeside. At kikke efter hit-rates. Men når alt kommet til alt, så er det jo den eneste pejling man har på om andre synes det er ok, det man skriver. Og jeg har intet gjort for at skabe ekstra trafik på bloggen, hvilket måske ville være relevant når jeg åbner min webshop. Har kun haft lyst til at dele – ikke markedsføre.

Mine planer med bloggen for det kommende år er at udvide den med mere markedsføring. Af mig selv – ja. Har holdt den helt clean for salgslir det første år, men det er ovre nu. Har idag lagt to nye knapper op i panalet. Den ene med ’10 spørgsmål’ og den anden med ‘køb’. Begge for at markedsføre mig selv og mine ydelser. Jeg vil øge min omsætning, og vil finde ud af om bloggen er vejen til det, selv om det primære formål er at dele viden – betingelsesløst.

Vil også åbne en webshop for eBooks jeg selv vil skrive om teamwork, kreativitet og innovation. Så vil jeg også igang med mere video casting. Det bliver en gang i det nye år, jeg investere i et kamera der kan sådan noget i en god kvalitet. Føler at det er et bedre medier for mig at bringe min tavse viden til torvs med. Der er for meget jeg ikke kommer af med, og jeg har ikke lyst til at brænde inde med min viden.

Så summa summarum. Det bliver et spændende år 2. Tak til alle jeg der har fulgt mig. Og velkommen til et nyt år.

This entry was posted in Anmeldelser. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *