Blogs og kreativitetens nye veje

DenKreativePlatform.dk er en ny blog til videndeling for dem der arbejder med Den Kreative Platform. Inspirationen kom fra denne KreativProces.dk (BLOG), men set up’t er nyt og anderledes. DenKreativePlatform.dk er en blog som har mange bloggere, der alle lægger relevante erfaringer og tips ind om deres arbejde. Til brug og inspiration for alle der vil igang med Den Kreative Platform. En ny og spændende måde at bruge blog-mediet på.

Jeg har ikke før set blogs med flere brugere. De flest blogs jeg støder på og følger har det til fælles at de bæres oppe af en enkelt person. Gerne en person med en passion. Og bloggen drejer sig om passionen. Nørderiet. Men der er også vigtigt. Blogs er jo kun noget værd hvis de læses af andre. Og vi gider idag ikke at bruge tid på intetsigende ting. Informationer har vi nok af idag. Det vi mangler er indhold. ‘Content driven’ er det engelske begreb for den videnssøgning der praktiseres via nettet idag.

Selvom blogs er ved at være et gammelkendt medie, så er det stadig en enkelt, og brugervenlig måde at nå ud til mange læsere på. Min egen blog master Nicolai Brix, har uden sammenligning den mest søgte blog for fotograf nørder: www.fotograftips.dk  – en blog som fast har ca 1500 besøgende om dagen og efter halvandet år, nu giver ham en indtægtskilde via annoncer, netværkskontakter og workshops som han kan leve af.

Min egen strageti er at gøre mig synlig via bl.a. denne blog og andre sociale medier (se i siden her). Viral marketing kaldes det. Strategien bygger på Penney Powers sociale medie strategi og slogan “know me, like me, follow me”. Hendes hjemmeside for hendes bog (knowmelikemefollowme.com) startede som en regulær traditionel promotion hjemmeside, men er idag en blog til videndeling. Interessant udvikling fra salgsfokus til fokus på videndeling.

Det sociale medier idag giver nærkontakt mellem mennesker. Dvs også mellem virksomheder og deres kunder. At tænke nye tanker og være kreativ gør man når man tænker horisontalt. Og det vil bl.a. sige at tænke i netværk og bruge netværksviden. Til det bliver sociale medier i fremtiden esentielle.

Du vil også elske disse sites:

http://www.slideshare.net/mzkagan/what-the-fk-social-media?from=ss_embed

http://www.justinparks.com/ikea-get-social-media-creative-with-viral-marketing-facebook/

This entry was posted in Generel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *