Innovation Camp del 6 – proceslederen, den studerende og camp masteren

Så blev de sidste videoer færdige. Proceslederen, den studerende og camp masteren giver hver deres oplevelser videre på hver sin trailer.

Der er to fundamentale roller der på denne camp gennemgik en forandringsproces. Underviseren der blev procesleder, og den studerende der blev den helt centrale kreative kilde til en potentiel innovation. Ser man en camp som en læringsproces eller erstatning for traditionel undervisning, bliver lige præces dette skift interessant. Fra et fokus i traditionel undervisning på underviseren som central skikkelse, skiftes fokus nu til de studerende. De sidder inde med det helt centrale – ideerne. Og undervisernes opgave bliver nu at få det bedste frem i de studerende. Både forholdet mellem de studerende der er afgørende for et godt resultat, men også de mest banebrydende ideer, man som traditionel underviser ikke kan ‘løse’ for dem. Både træner og spiller bliver på denne måde gensidigt forbundne enheder.

This entry was posted in Generel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *