Sociale medier og action på Haiti

Kreativiteten blomstre ifm med hjælp til Haiti. Og kampen om folks penge foregår nu på nettet via sociale medier. En meget interessant udvikling. Det viser virkelig at sociale netværk på alle niveauer er fremtidens mødested, videndelingsplatform og butik. Og networking har i første omgang med hjælpsomhed at gøre – også når det gælder Haiti !

Den store engelske NGO, Oxfarm lægger godt ud på dette site

http://www.oxfam.org.uk/oxfam_in_action/emergencies/haiti-earthquake.html

og den danske statsminister følger trop….

http://www.facebook.com/note.php?note_id=435165985692

I USA er funding big business. På dette site ryste de den store dåse…

http://haitiandisasterfund.com/

Set i et andet perspektiv, udgør denne form for ‘forbundenhed’ en kilde til helt nye former for kreativitet og innovation. Langsigtede målstyrede strategiske planer er pasé. At være nærværende, tæt på sit netværk, hjælpsom og den vej fornemmer hvor mulighederne ligger – er den nye strategi. Meningen, forretningen og målet ligger der hvor man gør den største forskel. Nu!

This entry was posted in Generel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *